Click me!

Katakan TIDAK pada OBESITI!!!

Tuesday 15 November 2011

Assalam

 WOWWW!!!!
KUALA LUMPUR - Malaysia menduduki tempat pertama dalam kalangan negara-negara di Asia Tenggara yang paling ramai rakyatnya mengalami obesiti dan tempat keenam di negara Asia Pasifik, Dewan Rakyat diberitahu semalam.
Timbalan Menteri Kesihatan, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin berkata, perkara itu perlu diberi perhatian semua pihak.
"Kita serius diancam dengan pengambilan gula berlebihan yang menyebabkan pelbagai penyakit termasuk diabetes," katanya semasa menjawab soalan Dr. Tan Seng Giaw (DAP-Kepong).
Seng Giaw ingin tahu tahap penggunaan gula berlebihan di Malaysia berbanding negara lain dan tindakan yang diambil kepada pihak-pihak yang melanggar peraturan yang telah ditetapkan.
Rosnah berkata, kadar pengambilan gula dalam kalangan rakyat Malaysia adalah terlalu tinggi iaitu purata 51 gram, melebihi saranan yang ditetapkan oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) iaitu 50 gram.-Kosmo 15 November 2011


Dalam pejalanan ke tempat kerja,pagi pagi lagi saya dah dengar berita yang memeranjatkan ini dekat Hot FM.Wah topik pun memang best la iaitu:
"Adakah anda tergolong dalam kalangan obesiti ini?Ada sesiapa ada tips untuk kuruskan badan?"

 *gambar hiasan


Pada saya walau apa cara sekali pun mestilah DISIPLIN. Kalau diet macam mana pun tapi tak disiplin dan tak konsisten memang tak menjadi. Itu untuk orang yang berbadan besar,untuk orang kurus yang nak jadi berisi sikit macam mana?

Kalau tanya saya,saya nak kurus tapi ada shape. Rasanya majoriti korang diluar sana setuju dengan saya kerana bila ada shape pakai apa sahaja semuanya terletak kemas dan cantik dipandang :)

Rozita Che Wan - woot woot badan mak dara ni anak 2...
Siti Nurhaliza...dikatakan ada 5 pasang beautiful..juga artis yang setia memakai beautiful

Ziana Zain antara artis yang wajiblah mempunyai koleksi beautiful


Tidak perlu membuang masa lagi,hanya pelaburan seumur hidup bahkan boleh diwarisi oleh anak cucu cicit korang,hanya memakai dan merasai beautiful,insyaAllah keinginan akan tercapai.

Konsisten+disiplin+minum air banyak-banyak+8 jam sehari.

Saya sendiri tidak pernah termimipi untuk memakai korset
*kerana perasan badan boleh menten, tetapi selepas bersalin jangkaan sama sekali meleset.  
Tidak mahu dikatakan saya mengandung lagi padahal itu adalah spare tyre/buncits...Malu bukan????*belum ada orang lain yang cakap macam itu pada saya setelah bersalin tapi baik saya repair badan cepat2..huhu..
Percayalah suami/teman istimewa korang pasti tidak mahu korang kelihatan sebegitu kerana tak nak lah korang tergolong di kalangan orang yang obesiti.tak elok untuk kesihatan.

Sebelum hujan,sediakan payung dahulu :)
Bila sudah ada set beautiful dalam koleksi,anda hanya boleh tersenyum puas dan memakainya.
Terbaru customer saya daripada Mutiara Damansara telah pun merasai kehebatannya dan terus call mengatakan sakit pinggang dan tulang belakangnya semakin berkurangan.
Syabas Nadia,you go gurl! 

Jadi siapa-siapa yang berminat menjadi biz partner saya:


Yok berBEAUTIFUL bersama-sama saya:
Suya:013-2833499
(dearie.ummu@gmail.com)
fb/ym:noelgurl_85@yahoo.com

0 comments:

Post a Comment

Susu ummu gred A!


  © Blogger template Noblarum by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP