Click me!

Kenapa Ummu?

Monday 19 September 2011

Assalam

Entri ini saja saya kongsikan kepada B2B sekalian kenapa saya memilih ummu supaya B junior panggil saya dengan nama itu*sebab saya rasa comel dipanggil sebegitu,saya nak mommy sebenarnya..hiks

Memandangkan B tidak meminati panggilan ibubapa ala la la la tok..eh silap ala ala barat,jadi angan-angan saya terpaksalah dilupakan. Jadi misi seterusnya saya mencari nama-nama panggilan yang jarang orang pakai tapi menerapkan nilai islamik..*heee 

Kebetulan nama UMMU adalah unik dan panggilan itu tidak ada siapa-siapa lagi di kalangan keluarga B mahupun saya pakai.*Yes! dan yang pasti timbul lah soalan-soalan yang saya rasa kadang-kadang mahu jawapannya direkodkan saja dan kemudian rekod itu dimainkan..
*ha ha ha...

  1. ape makna ummu               -->mak. 
  2. ummu ni bahasa ape?        -->arab.
  3. kenapa panggil ummu      -->saya suka sebab nama itu unik dan jarang-jarang orang pakai
  4. ape beza ummu&ummi?   -->ummu ialah mak.ummi ialah mak saya
  5. tak ade nama laen ke?       -->ada banyak.tapi saya nk ummu jugak.



Apa panggilan korang setelah begelar seorang ibu?yok share....=)  


0 comments:

Post a Comment

Susu ummu gred A!


  © Blogger template Noblarum by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP