Click me!

Senang tak buat biznes Premium Beautiful ni?

Friday 16 December 2011

Assalam

Dalam diam-diam saya tekad untuk menceburi biznes ni secara part time saja. Minta izin kat B,B macam "eh ehhh bole ke syg ni?".Ok takpe, tak patahkan semangat pun. Kalau bulat hati dengan leader dan follow je step insyaAllah boleh. Jangan dengar pandangan negative orang lain yang cakap Premium Beautiful ni penipu. Kenapa tipu?saya buat rumusan sendiri sebab mesti diorang ni:

1.Tak konsisten/Tak disiplin/Malas nak pakai Premium Beautiful
2. Salah saiz mungkin sebab tak tahu cara pakai yang betul/tak ada demo
3.Salah pilih leader/dealer
4.Tak ada ilmu dan info sebenar tentang Premium Beautiful
5.Tak merasa memakai tapi hanya tahu mendengar cakap orang lain yang belum tentu sahih
6.Dengki....heeee :P


Bermula dari customer saja masa raya tahun 2011 dan seterusnya kepada distributor dan insyaAllah akan naik pentas untuk anugerah SM/SMM pula bersama my precious leader |Kak Ayu| tahun depan..insyaAllah.  Bayangkan hanya 3 bulan menceburi biznes ni saya jadi from zero to hero, from nothing to something,from nobody to somebody. Azam tahun depan, mula  merancang untuk mencari financial freedom sendiri walaupun diri ini bekerja di semi gomen as IT Senior Assistant Manager in PTPTN, tapi hakikatnya kita nak life, time and financial freedom dengan suami dan anak-anak kan?

Bersyukur dengan apa yang ada sekarang membuatkan saya lebih menghargai masa lapang saya sebelum masa sempit. Merancang untuk mengumpul aset dan menambah pendapatan ekonomi keluarga. Itu semua impian bukan? |CDM Hanis Haizi| dan bakal |CDM Fazi| adalah contoh mereka-mereka yang dahulunya from nobody to somebody :)


CDM HANIS HAIZI



CDM FAZI

Daripada biznes ini saya belajar berdikari hidup di KL sambil membesarkan lil sufi sorang-sorang sebab B kerja nun di selatan johor. Daripada tak tahu jalan sampai bolehlah tahu jalan-jalan kat sini walaupun tak khatam lagi. Sesat-sesat perkara biasa janji pandai-pandailah hidup. Pakcik google kan ada plus berhenti kat petrol stesen tanya je depa, kalau tak jumpa jalan jugak gi jumpa pakcik teksi suruh diorang lukis map :) *bonus dah mantop bolehlah sambar GPS sa!

Semuanya semata-mata untuk appointments, memuaskan hati pelanggan, bagi servis yang terbaik dari B32 dari segi demo dan consultancy.

Pengalaman owh pengalaman..manis dan pahit itu yang best. Kalu semuanya manis-manis belaka memang korang takkan kenal erti hidup yang sebenar. Setuju tak?...|Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary| pun melalui yang susah-susah belaka baru senang. Ramai je orang yang berjaya akan menempuh yang susah dulu..boleh baca entri dari blog my mentor |CDM Fazi|.oho sangat memberi inspirasi.

Tapi dalam biznes Premium Beautiful semua ini takkan jadi satu masalah sebab kita hanya perlu siapkan diri bersama pemimpin, sebab nak jadi pemimpin kenelah bersama pemimpin. Di atas dunia ini kita hanyalah sama, tanpa mengira education background semuanya boleh berjaya dengan mencari ilmu dalam biz yang ada kat b32.

Bak kata CDM Fazi, nak berguru biarlah pada yang betul. Masa sebelum saya tekad nak buat biznes ni, saya baca kesemua entri kak fazi, SEMUA ok, saya siap buat research bagai sebab setiap entri dia benar-benar buat saya inspired. Diikuti dengan baca blog CikEpal dan akhirnya bertemu dengan my leader Kak Ayu (*Kak Ayu supponsor Cik Epal) sebab saya cari dealer yang paling dekat dengan saya iaitu Shah Alam.


Semangat dan tunjuk ajar yang ada pada leader saya lagilah membuatkan saya terus bersemangat untuk FIGHT FIGHT FIGHT for Vietnam. Dan akhirnya pertemuan serampang 3 mata terjadi.hehe.Set biznes appointment dan personal touch dengan Kak Ayu,Kak Fazi dan Lya di The Teapot Deli, SACC Mall Shah Alam.



Oh ya, berbalik kepada cerita mula-mula saya, adakah B akhirnya izinkan?yupppp sebab dia dah nampak hasil usaha saya dan sekarang jadi tulang belakang saya pula.bagi support dan sentiasa positive.Alhamdulilah bertambah lah berkat untuk side income halal ni.

Be part of our team NOW for FREE OF CHARGE to VIETNAM!!


|dearie.ummu@gmail.com|013-2833499|

SALE SALE SALE

saiz kecil :RM1800 (S-L)
saiz besar : RM2200 (XL and above)


P/S: Jawapan kepada soalan entri di atas ialah senang sangat.Nak tahu?Jom share dan set appointment dengan saya.:)


0 comments:

Post a Comment

Susu ummu gred A!


  © Blogger template Noblarum by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP